Karate toitsu-dogodki v sezoni 2016/2017

Na urjenju pri zenovskem mojstru Shodu Haradi Roshiju

Junij, julij 2017 | Japonska


Letošnje poletje smo bili na obisku in strogem urjenju pri rinzai zenovskem mojstru Shodu Haradi Roshiju, menihu, kaligrafu, piscu in opatu več stoletij starega templja Sōgen-ji v Okayami na Japonskem. Znan je kot učitelj učiteljev, saj k njemu na intenzivne zenovske treninge prihajajo mojstri različnih smeri z vsega sveta.

Mojster Taigen Shodo Harada, bolj znan kot Harada Roshi, se je leta 1940 rodil v zenovskem templju v Nari na Japonskem. Po zaključku visoke šole je odšel v tempelj Shofuku-ji v Kobeju. Tam je pri mojstru Mumonu Yamadi pričel svoj zenovski trening. Mojster Yamada ga je leta 1983 poslal v tempelj Sogen-ji v Okayami, da bi tam pomagal starejšemu opatu pri vzdrževanju templja in izvedbi zenovskih treningov. Harada Roshi je kot opat templja Sogen-ji aktiven zenovski učitelj po vsem svetu. Razen na Japonskem je zelo vpliven tudi v ZDA, Indiji in Evropi, kjer so tudi ustanovljene podružnice templja Sogen-ji.

Zenovski mojster Shodo Harada Roshi je za naš dojo izdelal kaligrafijo Katsu. Katsu je krik, ki v zen budizmu razkriva razsvetljeno stanje zenovskega mojstra in skuša spodbuditi začetek izkušnje razsvetljenega stanja učenca. V borilnih veščinah je to krik, ki spremlja kiai. Ta kaligrafija bo od zdaj zasedala mesto na čelu doja pri vadbi karateja in japonske joge.


Trening na morju - Itosu Rohai Sandan

Maj 2017 | Pacug, Slovenija


Na treningu na morju v Pacugu smo se zadnji vikend maja 2017 srečali vadeči iz različnih vadbenih programov Inštituta 108, od najmlajših do bolj izkušenih.

Odrasli udeleženci smo morsko okolje izkoristili za zgodnje vstajanje in tako sončni vzhod pričakali z jutranjim zazenom na prostem. Po meditaciji smo se posvetili dihalno-energijski gimnastiki in tudi čisto splošnim vajam za telesno kondicijo in moč.

Osrednja tema vikenda je bila kata Itosu Rohai Sandan, ki kljub svoji kratkosti prinaša več zanimivih tehničnih kombinacij in interpretacij.

Poleg treningov karateja je bilo za otroke na morju precej pestro. Izbirali so lahko med različnimi aktivnostmi: Ustvarjali so svoje kate in se z njimi pomerili za diplomo in našitek Inštituta 108, učili so se kaligrafije, pisanja japonskih/kitajskih pismenk, se spoznavali z osnovnimi japonskimi frazami, izdelavali origamije, se urili v uporabi japonskih jedilnih palčk, se družili, igrali z žogo in v morju, priredili pa smo jim tudi filmski večer.

Pacug je bil znova gostoljuben do nas: hrana je bila odlična, popolnoma rastlinska - veganska, vreme in vzdušje med udeleženci prav tako. Vroče sonce, ki nas je pregrevalo med treningi, pa smo ohlajali z malo bolj pogostimi odmori za vodo v senci platan.


Sabbe sattā sukhi hontu.

V okvir redne prakse pri Inštitutu 108 v programih za odrasle vključujemo teoretske segmente, s katerimi spoznavamo in utrjujemo zgodovino in vsebino pomembnih filozofskih temeljev veščin, ki jih gojimo.

Segment 'Kdo je Buda?' nam je osvežil nekaj zgodovinskih dejstev o življenju Siddharte Gautame in o nastanku budističnega nauka, ki je psihološka in filozofska osnova vsebin, ki so v ospredju naše prakse.


Segment 'Štiri plemenite resnice' je obravnaval jedro psihologije budističnega izročila, na kateri temelji vse drugo učenje. Obravnavali smo, v čem je osnovni 'problem' vseh bitij v tej pojavnosti, od kod izvira, in nakazali smer k resnični osvoboditvi uma.


Segment 'Plemenita osemčlena pot' nas je popeljal v obravnavo praktičnih nasvetov, po katerih nas pravilno razumevanje, pravilen namen, pravilen govor, pravilna dejanja, pravilen način življenja, pravilna vztrajnost, pravilna pozornost in pravilna zbranost vodijo na pot razvoja modrosti, etičnega obnašanja in mentalne discipline. Gre za pot sočutja, ki vodi k popolni osvoboditvi uma.


Segment 'Budizem skozi čas' je osvetlil osnovno zgodovino geografskega in vsebinskega razvoja budističnega nauka po Budovi smrti, nastanek osnovnih treh skupin budističnih šol, zaton v Indiji, razvoj v drugih azijskih deželah in današnjo razširjenost po svetu.


Segment 'Daoizem' nas je seznanil z osnovnimi zgodovinskimi domnevami o nastanku filozofskega daoizma na Kitajskem, z nekaterimi paralelami z budističnim naukom, z osnovami daoistične etike, promocijo zdravega načina življenja in vplivom na interpretacijo borilnih veščin kot orodje celostnega osebnostnega razvoja.


Segment 'Zen budizem' je skozi zgodovino od meniha Mahākāśyape, ki se je pri Budi nasmehnil ob subtilnem spoznanju, do Bodhidharme stoletja kasneje in mojstrih za njim pojasnil, zakaj to šolo danes razumemo kot vrnitev k avtentičnemu razumevanju Budovega učenja. Z razlago okoliščin nastanka v kitajskem prostoru in razširitvi v sosednje dežele in kasneje po svetu in ob osvetlitvi osnov zenovske filozofije smo se pogovarjali o zenovski praksi in kako ta poudarja izražanje razumevanja nauka in celostni osebnostni razvoj v vsaki misli, v vsaki besedi in v vsakem dejanju v dobro vseh bitij. Povsod in vedno, tukaj in zdaj. Zen.


Segment 'Zazen' je skozi teorijo in prakso obravnaval načine sedenja ter vzdrževanja pravilne telesne in mentalne drže pri sedečem (za) meditiranju (zen). V tradicijah, iz katerih črpamo vsebine, ki jih pri naši praksi obravnavamo, zazen predstavlja centralno "orodje" uvida realnosti, razvoja pozornosti in preseganja dualnosti. Vse, kar počnemo, izvira iz zazena in vse se v zazen vrne. Resen in predan praktikant, ki zanesljivo stopa po Poti sočutja in modrosti, redno vadi zazen; zato pojave razume vse pravilneje, vse bolj pravilna sta vsaka njegova misel in namen, pravilno govori, počne pravilne stvari in živi pravilen življenjski slog; na pravi način vztraja pri razvoju vrlin, je pravilno pozoren in na pravi način ohranja zbranost.


Osvežitveni trening karateja

16.03.2017 | Ljubljana, Slovenija


Naš DO to leto praznuje 15 let. Začeli smo 8. maja 2002 v stari telovadnici SGGOŠ. Še vedno smo tukaj, vendar v novi plesni dvorani šole. Nekateri tukaj puščamo svoj pot in preživljamo neprecenljive trenutke že od samega začetka, veliko se nam jih je pridružilo kasneje, veliko pa je takih, ki so z nami prehodili pomemben del poti, a zdaj bivajo izven Ljubljane, imajo druge obveznosti in aktivnosti.

Ob naši 15-letnici smo se zato ponovno srečali na osvežitvenem treningu, posvečenemu DO-ju, Anku Itosu in prijateljstvu.


Daruma-sai

08.10.2016 | Rakov Škocjan, Slovenija

“Samo ena izmed milijona oseb doseže razsvetljenje brez učiteljeve pomoči.” - Bodhidharma

V Rakovem Škocjanu smo dan posvetili spominu na mojstra Bodhidharmo. Na krožni poti po krajinskem parku smo prebrali kar nekaj zanimivih zgodb, od katerih nekatere segajo daleč v staro Indijo, nekatere pa vse do sodobne Japonske.

Mnogi kitajski miti in legende govorijo o tem, da je Bodhidharma, zaskrbljen zaradi slabega fizičnega stanja shaolinskih menihov, poleg poučevanja meditacije te učil tudi tehnike za ohranjanje telesne kondicije. Pravijo, da je poučeval vrsto zunanjih vaj, imenovanih osemnajst arhatovih rok, in notranjo prakso, imenovano klasična metamorfoza tetiv (Sinew Metamorphosis Classic). Vadba, ki jo je Bodhidharma predal menihom, je v evoluciji skozi generacije in širjenje po svetu dobila različne oblike.

V Rakovem Škocjanu smo se tokrat posvetili formi, ki vključujejo vse tri glavne aspekte mojstrovega učenja: duh zena v vsakem gibu in s tem v vsakem dejanju, ohranjanje psihofizičnega zdravja ter samoobrambni aspekt.


Dnevnik z Japonske - Okinava, zibelka karateja

25. - 29.08.2016 | Okinava, Japonska


Okinava je otok z dolgimi peščenimi plažami in najstarejšimi prebivalci na svetu, predvsem pa otok, kjer se je začela pot karateja. V tednu med 25. in 29. avgustom sem obiskala otok Okinavo, natančneje mesto Naha, v upanju, da se mi odškrnejo vrata v še ne pozabljena znanja karateja. Po srečnem naključju je bil ravno med 24. in 28. avgustom organiziran mednarodni seminar okinavskega tradicionalnega karateja in kobuda (Okinawa Traditional Karate and Kobudo Worldwide Seminar), ki sem se ga lahko udeleželila.

Seminar je bil zelo raznolik. Za udeležence so vsak dan pripravili nekaj drugega. Prvi dan je šest senseijev podalo znanja iz uechi-ryu, drugi dan so bile na vrsti goju-ryu vsebine, tretji shorin-ryu in četrti dan smo se spoprijeli z veščino kobuda. Vsak dan je udeležence, razdeljene na več skupin, učilo najmanj šest senseijev. Med njimi je bil tudi znani Moiro Higaonna, nosilec najvišje mojstrske stopnje v goju-ryu stilu karateja. Poleg treninga so na seminarju organizirali tudi predavanje in tako združili praktično in teoretično. Drugi dan, po treningu nam je namreč sensei Yoshio Kuba predstavil uporabo nekaterih meridianskih/živčnih točk.

Če si na Okinavi, ki ima tako pomembno mesto v zgodovini karateja, je že dobro, da pokukaš v muzej karateja. Tega najdeš blizu Okinavske univerze, v doju senseija Tetsuhira Hokame. Sensei Hokama je mali muzej, napolnjen s fotografijami mojstrov, knjigami, skicami človekovega telesa, orožjem, starodavnimi vadbenimi pripomočki in mnogim drugim uredil v galeriji nad dojom, v katerem uči karateiste z vsega sveta.


Ines


Več >>


Dnevnik z Japonske - Zen

19. - 23.08.2016 | Kamakura, Japonska


"If you are unable to find the truth right where you are, where else do you expect to find it?" - Dōgen Zenji

Pozdrav iz Kamakure, kraja številnih budističnih templjev in šintoističnih svetišč, domovanja velikega Amida Bude, ki tam sedi in kljubuje naravnim pojavom že od daljnega leta 1252. Potikamo se po mestu, raziskujemo čudovite poti po okoliških hribih in posedamo v budističnih templjih, ki nas navdajajo s svojo spokojnostjo ter veličino preteklosti in tradicije. Duh dišečih palčk in odmev Srčne sutre nas spremljata ves dan in bosta za vedno ostala del nas.


Katarina, Martina in Aleksander


Več >>


Dnevnik z Japonske - Dewa Sanzan, romanje na tri svete gore

26. - 29.08.2016 | Dewa Sanzan, Japonska

Podali smo se na težko dostopno gorovje Dewa Sanzan, na romanje na tri svete gore: Haguro-san, Gas-san in Yudono-san. Prva gora prestavlja rojstvo, druga smrt, tretja pa ponovno rojstvo.

Dewa Sanzan je center Shugenda, ki temelji na t.i. gorskem bogoslužju in je mešanica budistične in šintoistične tradicije, zgodnjih japonskih verskih prepričanj, taoizma in ezoteričnega budizma. Shugendo praktikanti opravljajo podvige vzdržljivosti kot sredstvo za preseganje fizičnega sveta. Usposabljanja vključujejo naloge, kot so dolga romanja, skromna prehrana ter meditacija. Percepcija izkustvenega prebujenja se pridobiva skozi razumevanje odnosa med človeštvom in naravo, s poudarkom na asketski praksi pridobljeni v gorah. Poudarek ali cilj Shugenda je razvoj duhovne izkušnje in moči. Shugendō dobesedno pomeni "pot usposabljanja in preverjanja" ali "pot do duhovne moči z disciplino.«


Katarina, Martina in Aleksander


Več >>